Давно не следил за ск2, что там сделали?
В рамках нового ребаланса либераторам подрезали дальность раскладки с апгрейдом, но при этом дали небольшооооой ап в виде увеличения круга в всего-лишь 56%
Едрить-колотить, с таким радиусом до них только долетать можно будет
Выглядит конечно дико, но на деле - да, теперь казалось бы как юнит хараса еще лучше (подступиться к ним сбоку сложнее и больнее), тем более на их скорость раскладки теперь работает грейд на трансформацию викингов/торов/хэллбатов. Но вот в прямом бою - всё равно их раскладывать стараются в узких местах и на рампах, где это кольцо Сатурна будет перебором, а живучесть либератора как у танка - зависит от расстояния до него, а это нерфанули (вместо +2 рэнджа грейд увеличивает круг на 1.25 с 5 до 6.25, т.е теряем 0,75 дальности).
P.S. Да, грейд надо будет сделать для увеличения радиуса, я не совсем верную инфу выше написал.
P.P.S. Advanced Ballistics effect changed from providing +2 range in Defender mode to increasing the radius in Defender mode from 5 to 6.25 (56% area increase).
Smart Servos upgrade is now also affecting Liberators. With Smart Servos, Liberator siege time is decreased from 2.89 to 2.12 (26.6% reduction) and unsiege time is decreased from 1.46 to 1.13 (23% reduction).
Комментарий разрабов: Despite the previous Advanced Ballistics nerf, Liberator’s maximum attack range is still an important limitation for the mapmaking process, as well as a frustrating mechanic to play against. This set of changes is aimed to test a different approach for the unit, which further decreases its maximum range in line with the Tempest changes, but allows it to cover more area on the sides and underneath the Liberator in Defender mode.
P.S. Да, грейд надо будет сделать для увеличения радиуса, я не совсем верную инфу выше написал.
P.P.S. Advanced Ballistics effect changed from providing +2 range in Defender mode to increasing the radius in Defender mode from 5 to 6.25 (56% area increase).
Smart Servos upgrade is now also affecting Liberators. With Smart Servos, Liberator siege time is decreased from 2.89 to 2.12 (26.6% reduction) and unsiege time is decreased from 1.46 to 1.13 (23% reduction).
Комментарий разрабов: Despite the previous Advanced Ballistics nerf, Liberator’s maximum attack range is still an important limitation for the mapmaking process, as well as a frustrating mechanic to play against. This set of changes is aimed to test a different approach for the unit, which further decreases its maximum range in line with the Tempest changes, but allows it to cover more area on the sides and underneath the Liberator in Defender mode.
Чтобы написать коммент, необходимо залогиниться